Jakie parametry podano pilotowi przed katastrofą w Smoleńsku ?

Standardowa procedura lądowania na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj przewiduje ścieżkę podejścia z odchyleniem w bok od pasa startowego. Domiary niezbędne do prawidłowego posadzenia maszyny podaje pilotowi operator jednego z radarów.Jakie parametry nastaw podano pilotowi?

Lądowanie w Smoleńsku nie jest cyrkową sztuczką. Smoleńsk Siewiernyj, na którym doszło do katastrofy prezydenckiego Tu-154M, wbrew lansowanym tezom nie jest prymitywnym klepiskiem porośniętym chaszczami. To wojskowy obiekt doskonale przygotowany do przyjmowania maszyn znacznie cięższych niż tupolewy. Dysponuje systemem urządzeń ślepego lądowania (USL), umożliwiającym lądowanie nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Na lotnisku pracują dwa radary. Jak mówią piloci, którzy znają to lotnisko, standardowa procedura polega tu na wyjściu nad dalszą radiolatarnię nad chmurami, a następnie na wykonaniu lotu kursem odwrotnym od kursu pasa startowego, z niewielkim odchyleniem w bok. Po ustalonym czasie pilot wykonuje zakręt na kurs lądowania, ustawiając się w jego osi. Wielkość dochylenia w prawo bądź lewo podaje pilotowi operator radaru. Czy polscy śledczy wiedzą, jakie parametry dostał mjr Arkadiusz Protasiuk?

cyt, Nasz Dziennik

Jedna odpowiedź na „Jakie parametry podano pilotowi przed katastrofą w Smoleńsku ?

  1. EwElIneczka:* pisze:

    Wiecie co.. takie bylo hallo z ty wypadkiem.. a co teraz sie dzieje??
    Sa głupie zarty na temat katsrofy
    Plitycy robia z siebie duuurniow!
    Ludzie ogłady trochę!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: