Księżyc we łzach


„Jak to było możliwe, żeby wszyscy odwracali wzrok, gdy nasz ojciec stawał się coraz bardziej niebezpieczny i nieobliczalny? Jak nasi krewni mogli po śmierci naszej matki całymi latami tak nas dręczyć, katować i upokarzać? Jak w ogóle udało się nam przeżyć?” – zastanawia się autorka, obecnie trzydziestokilkulatka, mieszkająca w Niemczech z mężem, który dał jej poczucie bezpieczeństwa i odwagę, by powrócić do mrocznych wydarzeń z przeszłości.
„Miałam pięć lat, gdy moje dzieciństwo umarło” – pisze Ouarda
„Kiedy dojechałyśmy i czekałyśmy pod bramą więzienia, mnie też ścisnęło w żołądku. Czy naprawdę chciałam spotkać się z tym człowiekiem? Czy będę mogła patrzeć mu w oczy? Czy jestem już na to dość silna?.

Prawdziwa i wstrząsająca historia Marokanki – ofiary przemocy w rodzinie. Ouarda wychowywała się wraz z sześciorgiem rodzeństwa w cieniu tragedii, która zamieniła ich dzieciństwo w piekło. Coraz bardziej agresywny i nieobliczalny ojciec zabił ich matkę, gdy autorka miała zaledwie pięć lat. Opowieść o trudnym dorastaniu i próbie wybaczenia – bohaterka po latach odwiedziła ojca w więzieniu – na egzotycznym tle obyczajowym życia w kulturze muzułmańskiej.

Skomentuj

