Teatralność niewystylizowana

Pod koniec dnia byłam w markecie . Tam oprócz ogromnego kompleksu spożywczego są sklepy bardziej i mniej znanych firm odzieżowych , obuwniczych , galanteryjnych , kwiaciarnie ,kawiarenki , cukiernie itd.
W większości sklepów przeceny przekraczające nawet 50%. Zaintrygował mnie zwłaszcza jeden sklep odzieżowy . Tam na wystawie była przyciągająca wzrok dekoracja. Pan w eleganckim garniturze w stylu kolonialnym . Na głowie słomkowy kapelusz. W butonierce kwiat.

null

Wokół tego pana stały panie w powłóczystych długich sukniach , głębokich dekoltach . Wszystko utrzymane w jasnych kolorach. Ta wystawa była na tyle przejmująco , teatralnie niechlujna i niewystylizowana – że chociaż nie zamierzałam niczego kupować – weszłam do środka sklepu.
W sklepie okazało się ,że na wieszakach i regałach są tylko i wyłącznie stroje romantyczne z miękkich tkanin , dużo motywów kwiatowych, jasne kolory.
Na półkach duże klipsy , ozdobne broszki i paski w stylu retro. Poczułam się jak w kuferku babuni z XIX wieku. Stałam dłuższą chwilę i przyglądałam się tym strojom aż z osłupienia wyrwał mnie glos ekspedientki , która proponowała mi pomoc w dokonaniu zakupu.
To jeszcze bardziej mnie zaskoczyło , bo nie wiedzieć czemu myślałam ,że to sklep z eksponatami teatralnymi nie na sprzedaż.
Już nie wchodząc w szczegóły rozmowy ze sprzedawczynią – dowiedziałam się ,że sklep ten jest stuprocentowym sprzedawcą specjalizującym się w stylu VINTAGE.
To teraz już wiecie , jak żenująco mało wiem o aktualnych trendach obowiązujących w modzie. Okazuje się ,że najnowsze kierunki to moda na stroje z dawnych czasów. Ten kierunek to właśnie styl vintage. A proponowane kreacje damskie , to przede wszystkim kreacje romantyczne. Właśnie te stroje charakteryzujące się lekkością, powłóczystością i zwiewnością .Dekolty , długie i szerokie spódnice ,
paski , klipsy , kwiaty , kapelusze z dużym rondem .
To zapewne wybitnie wizytowa moda . Może bankietowo- koktajlowa? No bo jak w tym pójdzie urzędniczka do biura albo co gorsza pojedzie zatłoczonym tramwajem ?

null

To jeszcze żeby zaspokoić własną ciekawość sprawdziłam po powrocie do domu co to dokładnie znaczy ten styl vintage i wyszło mi tak : –
styl ubierania polegający na noszeniu rzeczy z innej epoki albo stylizowanych na takie oraz łączeniu styli pochodzących z różnych epok. Ubrania starsze niż 25 lat są zwykle uznawane za vintage. Również rzeczy produkowane w poprzednich dekadach nazywamy vintage.
Rzeczy w stylu retro również nazywamy stylem vintage. Określenie to przyszło do mody z terminologii winiarskiej i oznacza wino zrobione z winogron zebranych w jednym roku .

5 odpowiedzi na „Teatralność niewystylizowana

  1. Ika pisze:

    No to ja jestem vintage,,czy jakos tam,, w mojej szafie sa rzeczy majace wiecej niz 25 lat,,moze zaczne je nosic?A tak serio to te kiecki faktycznie sa urocze tyle ze w tametech czasach kobieta na ogól lezała i pachniała,,,ani myslała jezdzic czyms takim jak tramwaj nawyzej dorozka,,,,Oj rozmarzyłam sie strasznie

  2. Ulikk pisze:

    Chociaż nie przywiązuję wagi do mody preferuję raczej wygodę, więc chyba nie jestem vintage, w mojej szafie znajdują sie starocie ale na pewno nie starsze jak 25 lat:) wietrzę szafę co parę lat, ale styl retro owszem podoba mi się….pozdrawiam

  3. Grażyna pisze:

    A ja wreszcie mogę powiedzieć bingo .Czekałam od dawna na taką modę. Co prawda kapeluszy i ozdobnych pasków nie będę nosiła ale na taką powiewną letnią suknię , jak na niedzielny przejazd łódką po jeziorze- to mam ogromną ochotę.

  4. haszka pisze:

    Ja też nie mam nic sprzed 25 lat, ale pamiętam doskonale sukienki mojej mamy…jakie to byly materiały….nie gniotły się były lekkie,przewiwene barwne..śliczne a teraz sama sztuvzność…również jak Grażyna nie lubię ozdób, ale gdybym znalazła suknienkę podobną do tej która wisiała w maminej szafie to chyba bym się na nią skusiła i o zachodzie słońca chodziłabym w niej po plaży…ale mi się marzy….

  5. Grażyna pisze:

    Teraz już rozumiem niektóre panie , które chodzą teraz latem w ubraniach ktore przypominają stare podomki albo piżamy .. , One chyba myślą ,że jak założą na siebie bardzo stary ciuch , to będzie w zgodzie z modą.

Skomentuj

